Nu tar jag mej en bloggstund.....

Efter en lång julledighet så har livet startat upp igen och dagarna går åter i 110, men det passar mej utmärkt. Jag har börjat köra lite GI och det käns riktigt bra. Jag äter kolhydrater till frukost, sen minskar jag ned för att till kvällen avstå dem helt. Istället gör jag gräddiga såser och det är så gott så man smäller av.

Idag är det återigen svinkallt, vi har 12 minus på vår termometer här utanför......*brrrrrrrrrrr*

Vi har ju hållit på med olika renoveringsprojekt under ett antal år nu, men det börjar så smått lida mot sitt slut och resultatet kunde ínte ha blivit bättre - 'HA!'. Det var nog inga som trodde att vi skulle ro detta i land. Jag vet ju att det har varit en del som har pratat om oss... speciellt om min man och gör sig roliga på hans bekostnad. Men med tanke på att han spenderar en hel del tid på jobbet, så tycker jag att han är fantastisk som de senaste fyra åren blivit pappa tre gånger om, förlorat båda sina föräldrar och städat ur två dödsbon, har renoverat både sitt föräldrahem och sin förra lägenhet inför försäljningar, underhållsreparerar fortlöpande både kolonistugan och sommarstället i Leksand, haft en son som till en början var diagnostiserad med hjärntumör och opererats samt alla komplikationer som tillstött, så tycker jag det är helt otroligt att han står vid min sida och kämpar på och dessutom gör det med ett värdigt lugn. Puss älskling du är bäst! Det har krävts lite mer av dig än "en spik om dan", men det kommer att krävas lite mer livserfarenhet på olika håll och kanter innan vissa fattar det! 

Helgen har jag tänkt ska gå i gourmens tecken, men jag räknar fortfarande points trots GI. Jag kommer att lägga ut lite nya bilder och recept snart.

Ha det bra, Kram Teres

Kommentarer
Postat av: Anna-panna

Ja, tänk att en del inte tänker längre än deras korta näsor är långa. Helt otroligt vad folk kan ha mycket åsikter om allt. framför allt om sånt som de inte har med att göra. Man blir ju så trött!!

2009-01-23 @ 13:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0