En halkig dag

Dagen började med att vi åkte iväg till Joels förskola. Vi tog bilen, för jag skulle förbi soptippen och slänga lite grejer. Det är ju så skönt att rensa ut lite ibland. I helgen städade jag min garderob och röjde ur - tänk vad fint det blir! När vi sen var hemma tog Malte och jag en fika tillsammans medan Ebbe tog sig en liten tupplur. Vi satt och småpratade Malte och jag. Han är så söt och gooo', den ungen!    :)   Sen tog vi tidig lunch, för vi skulle till BVC med Ebbe. Han har inte fått sin 6-månaders spruta än, för han har ätit penicillin, och då ville dom vänta någon vecka, så idag var det dax och det gick så bra! Tur att han hade med sig storbrorsan Malte, som han kunde hålla i handen. Sen var det dax för mamma att få sig en promenad, så vi gick ut till Lindex i Boländerna. Där jag bytte några grejer och hittade även en fin jacka till Malte på rea. Sen var det lite småhandling inne på coop innan det bar av, med snabba kliv, till förskolan för att hämta Joel. Han var ute när jag kom för att hämta honom. När han får syn på mej så är det världens vackraste leende som formligen exploderar emot mig - "MAAAAAMMAAAAA!", och känslan är ömsesidig! Sen knatar vi upp till vägen för att ta bussen mot city. Jag har med mig smörgås, O'boy, drick-yoghurt och äpple - han äter upp allt i ett nafs! Han verkar inte va nå vidare på att äta på förskolan för tillfället, unge herr Björner......

Väl hemma tog jag en kaffe och Ebbe fick mosad banan - det älskar han! Sen lekte vi lite. Malte hjälpte mej att lära Ebbe sitta på golvet. Det börjar gå bättre och bättre, men han är fortfarade lite rund om rumpan.

Sen var det dags att börja med middagen. Då brukar ett halvkontrollerat kaos bryta ut. Det är mest Ebbe som ogillar att jag lagar mat och då inte visar honom mitt fulla och odelade intresse, vilket brukar få honom att låta som ett ständigt påslaget flyglarm. Men maten kom på bordet även denna kväll. Det blev räkröra med grädde, lök, äpple, ananas och curry, samt en stor sallad - det var så gott!

Avslutningsvis för denna gång kommer här några nytagna kort på mina små prinsar - jag kan inte annat än att vara lycklig mamma!














Kommentarer
Postat av: Linruz

Vilka sötnosar.....

2009-01-22 @ 08:08:33
Postat av: sara

Men gud vad fina de är!!! Jättegulliga kort på alla 3♥

Syns på söndag!!

2009-01-30 @ 19:00:20
Postat av: Helen

De så underbart söta dina killar. Och sååå lika dig Teres.

2009-02-09 @ 09:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0