Vilken grå och regnig dag....

Vilken riktigt grå-regnig novemberdag det har varit idag. Har känt mej väldigt trött idag måste jag säga, men sömn känns som överkurs för småbarnsföräldrar, eller hur! När jag hade lämnat J på förskolan så gick jag till Gränby Centrum. Det tog 45 minuter. Sen strosade jag runt en stund och köpte bl.a. en jättefin liten påse till min nya mobiltelefon. Sen var jag in på Kvantum och handlade lite. Dom hade köttfärs för 49 kr/kg och bananer för 9,90 kr/kg, vilket blev en del av det jag handlade. Sen tog M och jag en korv och jag ammade E. Sen bar det i väg ut i regnet, powerwalkandes tillbaka till J:s förskola. Det måste man väl säga var en bra motionsrunda?

När vi klev på bussen vid förskolan för att åka hemåt så fick vi stifta bekantskap med en riktigt grinig och tjurig busschaufför. När jag hade parkerat vagnen och skulle blippa mitt busskort så frågade han: "Hur många ungar har du i vagnen då?!" Jag svarade ett spädbarn och en 1-åring. "Jaha, då har du tre stycketn! Då får du betala för den tredje!" Då sa jag att J ju bara är 3 år. "Man får max ta med sej 2 barn gratis på bussen!" sa han då. Så min 3-åring får betala 8 kronor för att åka buss med sin mamma för han har två syskon - det tycker jag är både sjukt och byråkratiskt. Om han åtminstone hade varit sex år och faktiskt upptagit en plats så hade jag kunnat acceptera det, men nu? Näppeligen!

Väl hemma fick vi besök av familjen A-Y.  Barnen åt mellanmål och jag bjöd på kaffe och hembakade maränger - det var så gott. Till middag blev det Taco-gratäng; en kopia av ett recept som finns på 56kg.se. Det blev o-x-å jättegott! Få se om jag orkar gå iväg och träna ikväll på powerplaten. Känner mej så trött... vi får se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0