Vilken härlig dag :o)

Äntligen klarblå himmel! Det var verkligen länge sedan vi hade så här fint väder! Det är verkligen bara att njuta av den underbara dagen! ...Och det är precis vad jag och mina två yngre kids gjort idag. Dom somnade i vagnen när vi hade lämnat storebror på förskolan, så tog jag en rask promenad (kunde inte riktigt dra på ordentligt för det var så halt) till Gränby Centrum, för att hämta mina stövlar som var inlämnade på lagning. Sen var det fruktshopping för hela slanten - J är helt galen i äpplen! Vet inte hur många kilon jag släpar hem varje vecka  :o)    Sen blev det en grillkorv till lunch för M och mej och under tiden smörjde E kråset vid sin moders barm. Jag hämtade J redan vid 12-tiden idag, för han vaknade av E:s grymtande redan kl 05 i morse, så jag kände att han behövde få komma hem och softa lite.

Vid 14.30-tiden blev vi bjudna på fika hos familjen Y-A. Det blev en trevlig kaffe- och pratstund medan barnen lekte. Till vår stora förtjusning kom min svåger och tillika barnens farbror N på besök när vi kom hem igen, och han stannade på middag. Det blev en väldigt mysig avrundning på dagen, särskilt för J som har saknat N nu på sistone, när han har hållit sig undan. Till middag bjöd jag på curry-kyckling och det blev riktigt gott.

Jag har börjat ha stegräknare på mej om dagarna och idag har jag kommit upp i 16619 steg - inte illa och bra kämpat va?!

Nu ska jag lägga mej i ett bad tänkte jag. Jag behöver tvätta håret men det är med blandade känslor, för varje gång jag kliver upp ur badet eller kliver ut ur duschen så är det som om en hel peruk ligger kvar i vattnet... inte roligt... men tänk vilken tur man har att det växer ut igen!  ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0