Vi trotsade snökaoset och gick till Viktväktarna...

Ja man kan ju lugnt säga att det är vinter nu! Fast jag måste nog erkänna att jag tycker det är ganska mysigt att vara inne och "boa" med tända ljus och lite varmt te. I kväll ska jag inviga mitt glögg-te - det är supergott! Jag brukat alltid köpa det till advent.

Jag och alla kidsen drog iväg till Viktväktarna för att väga mamma och det var verkligen värt att trotsa vädrets makter för se... mamsen hade nämligen gått ner 1,2 kg! Go Mommy! Go Mommy!. Det känns så underbart att det verkligen börjar hända lite med dom här rackarns kilona. Det gick ju så trögt ett tag. Jag måste säga att det är världens underbaraste VV-konsulent på måndagarna. Hon är så inspererande och rolig. Sen pratade jag med min kära vännina H och fick beröm och peppning av henne - "Sanna vänner kan man alltid lita på" ...en strof från en Carola-låt.

Till middag blir det kyckling-wok - Mums!

I helgen har det inte varit något bloggande. Barnen har varit sjuka och ovanpå det fick jag mjölkstockning i söndags, med 39-graders feber och min man B hade tandvärk (visdomständer)...

Jag har kommit på en dunderfrukost laddat med C-vitaminer så här i vintertider - Kolla in bilderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0