En ny dag i mitt viktväktande liv

Vaknade kl 05.15 av att E låg och småjollrade i mitt öra och log mot sin mamma. Det var bara att hiva benen över kanten på soffan, som för stunden är den sovplats jag nyttjar mest. Det är ganska skönt att vakna tidigt; då hinner jag amma E i lugn och ro, för att sedan hinna piffa och klä mig i lugn och ro. Vid 6.30-tiden hörde jag små tassande steg i hallen och in i badrummet kom M och ville gosa och vakna till hos mej. Efter en stunds gosande var det dax för frukost till familjen. Själv äter jag för det mesta en portion havregrynsgröt med 0,5 dl lättsockrad hallonsylt och 2 dl minimjölk. Det ger 3,5 point. 

Tänk att fast man är uppe tidigt så springer klockan iväg så att mornarna för det mesta slutar i stress och halv-kaos. I väg till bussen med E och M i vår Urban Jungle syskonvagn och med J sittandes på fotstödet. I denna formation skyndar vi fram längs med gatan till busshållplatsen. I dag åkte vi med en jättegullig busschaufför som till och med väntade med att börja kör tills J satt ordentligt och jag hade visat busskortet - det är s-t-o-r-t måste jag säga!

J går på en jättebra Montessori-förskola. De är verkligen duktiga på den pedagogik de använder sig av! J började först på ett annan förskola i augusti, men det var den mest undermåliga förskola jag någonsin varit på, så där fick han ganska omgående sluta.

Efter att jag lämnat av J på förskolan bar det av på promenad till IKEA och en 10-kronorsfrukost med min vännina C och hennes lilla bebis. Jag hann dricka klart en kopp kaffe, sen vaknade M och sen var det full fart! Han älskar att åka i rutschkanan, så han sa "EE-ÅÅ!" (Hej Då!) och drog, med oss strax efter!  :)  Han hittar från restaurangen till rutschkanan alldeles själv och det är inte illa av en 20 månader gammal snubbe! *skratt* Efter en stunds lek med mig sittande på en liten pall, ammandes E, så var de dax att gå. Efter en stunds högljudda protester från unge herr M - han ville förstås leka mera - blev det till slut som mamma ville!

En snabb lunch bestående av en... *Ta-daa* IKEA-korv för 5 kr hann vi precis med innan M och E somnade. Då passade min vännina C och jag på att ta en långpromenad och bränna lite fett. Inte för att hon behöver det, men det är ju i vilket fall som helst bra med motion! Efter rundan hämtade jag min förstfödde på förskolan. Dom är alltid ute på eftermiddagarna, så jag brukar hämta lite tidigare nu när det börjat bli kallt och blött ute. Väl hemma myste vi och åt lite mellanmål. Jag tog mig en kaffe och ett stycke clementin... Tänk vad duktig jag är: "Jag är på gång, och nu kan allting hända!"  [En travesti på Tomas Ledin]

Till middag blev det en ny sorts köttfärsås som var såååå god! (Den kommer att finnas under fliken 'Recept' med uträknat points-värde.) Sen hade jag en sån tur att E somnade, så jag hann snabbskura toaletten och putsa spegeln, så nu är det så rent och fint här hemma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0