Förberedelse av pepparkaksbak

Nu börjar  julförberedelserna. Jag och barnen har gjort pepparkaksdeg och igår bakade vi ut delarna till vårt pepparkakshus. Det spred sej en underbar doft i lägenheten! J är så förväntansfull inför julen. Han frågar varje morgon om det är julafton   :)    I kväll ska vi montera ihop pepparkakshuset. Det ska bli spännande att se hur det blir.

Jag har även börjat fila på menyerna inför de stundande helgerna. Jag tänker nämligen hålla mig inom mitt pointsvärde under julen. Jag ska ha en viktnedgång efter julhelgen, det har jag bestämt mej för.

Idag bär det av på en stor veckohandling. Jag har varit på benen sedan 04.30 idag, så jag har hunnit göra menyn för 2 veckor framåt och inköpslistan som hör  till är färdig - skönt!


Kommentarer
Postat av: Liz

Pepparkakor lyckas riktigt gott!!



Det är alltid smidigt att vara förbered med matlistor (meny) ..då är det lättare att hålla sig på banan!



Lycka till!

2008-12-04 @ 11:19:04
URL: http://mittlivsomhallon.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0